Program 2024

30/4    Valborgsmässofirande på traditionellt vis. Manskören och vårtal av Bengt Ehnström i kyrkan kl 20.00.

Brasan tänds cirka 21.00. Fyrverkeri.

19/5    Gökotta vid Lisskvarngården. Samarbete med Svenska kyrkan. Kl 8.00 gudstjänst med Torbjörn Axelsson.

Bengt Ehnström berättar om vårens framskridande i naturen. Kaffeservering.

6/6      Nationaldagsfirande. Tillsammans med Lindesnäs Hembygdsförening i ruinen Lindesnäs, med början kl 12.00.

Program annonseras i Vansbrobladet/Järnanytt

22/6    Midsommarfirande vid Lisskvarngården kl 14.00. Majstångsresning och dans kring stången till musik av Nås                              spelmanslag. Kaffeservering. Vidare underhållning meddelas via annonsering.

15/7     Byvandring i Närsjö. Samling vid Medborgarhuset kl 17.00.

20/7    Slåtterdag vid Lisskvarngården. Kl 12-16. Blomstervandring med Bengt Ehnström, slåtter med häst,
           lieslåtter, hässjning av hö. Ta gärna med egen lie och räfsa!

Från kl 13 servering av sill, potatis, tunnbröd. Samarrangemang med Naturskyddsföreningen.

7/8      Allsångskväll på Lisskvarngården kl 18.30 med Hasse och Putte Ström. Inomhus vid regn.
           Servering.

Program 2024